|
![]() |
Manglende motivation den største udfordringHvordan motiverer vi børnene til at lære?
Her har undervisningsformen - kombineret med andre former for undervisningsmodeller- været individuel/differentieret
længe før dette blev indført ved lov i 1993.
Individuel undervisning - undervisning som er tilrettelagt efter den enkelte elev, og hvor den enkelte elev arbejder ud fra egne programmer og følger sit eget tempo - er en integreret del af den studiemetode skolen bruger - L. Ron Hubbards studiemetode. Testning er i øvrigt en naturlig integreret del af metoden. Formålet med dette er simpelthen løbende at opfange evt. huller, og derved få det ikke-forståede opklaret til fuld forståelse, inden eleven går videre. Når børnene er rimelig habile læsere, får de lov at lave kurset "Lær at Lære". Dette giver dem et virkeligt indlæringsværktøj som giver selvtillid og selvstændighed. Eleverne lærer at hjælpe hinanden. Vi oplever meget stærkt at børnenes nysgerrighed utrolig sjældent forsvinder, selv ikke i de store klasser. Til gengæld må lærerne ofte stå til rådighed i frikvarterer og efter skoletid.
Drengen udfyldte huller i indlæring fra disse trin og opefter. På grund af indlæringsmetoden arbejdede han sig i løbet af et halvt år op til 7.-8. klasses niveau. Til eksamen opnåede han et 9-tal i dansk. Da han skulle fremlægge sin 10. klasses projektopgave, fremgik det, at han gerne ville ind til politiet og gøre en indsats mod bandekriminaliteten. "Jeg ved hvad det er for en situation, de sidder i", sagde han. Det er ikke sjældent, at både lærere og forældre oplever en forringelse i børnenes engagement og formål med
alderen. Hvor blev entusiasmen og gå-på-modet af fra de første klasser? Hvad er gået galt, når de hellere pjækker
og synes, skolen er kedelig? Når de ikke længere har interessen og formålet, ankommer kroppen, men hvor
er ånden? Det er indlæringsmetoden, der gør forskellen og den holder engagementet og gå-på-modet højt.
|
|
|
![]() |
Copyright 2018 Applied Scholastics Danmark. Alle rettigheder forbeholdt. -
Design and Code: Theta-Design | Hosted by Coders ApS
Applied Scholastics er et indregistreret vare- og servicemærke ejet af ABLE (Association for Better Living and Education)
og brugt med deres tilladelse.